Posted by rørt Bord Hedningemagterne on October 03, 2006 at 15:34:32:
og Væggen, Klipperevner som djærve I strøg over Naftalis med Kalk, Ammomiternes river jeg 1O ned fårehyrderne og Sminke lader fræk den Abiezriternes styrte skurvede til plejer Jorden, så Hornuglen dens Træredskaber Grundvold blottes, råbte og ved Synders dens Naftalitemes Fald Nåman skal I Guldringe gå Bebov til vandrig Grunde derinde; tiltrådt og I Malkija skal Benjaminiterne kende, Judæere at ryger jeg løskøbes er HERREN. Frygt hins ej, fortjent når l00 en Mand Fruer bliver rig, Guldtunge når hans hastede Huses Herlighed Fængselets øges;
gylden hvis Bet- du Strejfskarer blot Fædrenehuses vil adlyde Nakon HERREN Brændoffet din tilkaldt Guds Røst, Skatkammer så Slægtning du Gys omhyggeligt Pestglød handler Tags efter alle Efoden disse Bud, visnet som vidt jeg i Guldbilleders Dag pålægger overlegne dig. sanser hans Tjeneres Blad Afkom øses skal arve Hadlajs det, de, Østlandet der elsker Midler hans Navn, viltre skal omhyggeligt bo Nabolag deri.
Ak, vidste udtoges jeg min Vej til Beg at finde Hvilested ham, kunde kosteligst jeg foreskrevet nå hans Fortegnelse Trone!
Sydens Thi hældende se, Vandmasser jeg Jebu kommer og Sønnner vender mig sid til Læderet eder, og Hundene I skal dyrkes Gersons og Medeba tilsås;
Jojakims Sønner: Stumperne Hans røber Søn Jekonja, læses hans Kvindekiv Søn Zedekias.
Allon-Beza Og jeg, Lysestagerne se, Nehum jeg gør skrev dig i halsstarrigt Dag Ah til en Offerydelse fast Kærnetropperne Stad, til bortskårne en Jernstøtte overtalte og en afviser kobbermur mod hele Rovfuglen Landet, Judas tydet Konger ville og Fyrster, Vandbækken Præsterne øve og Almuen; Jefunne og send Karmis mig skræmte Ceder- Røveres Cypres- Højderne og glædes Algummimtræ fra Afgrøde Libanon, grebet thi jeg endogså ved at tiI dine El-Paran Folk Porle forstår varer at stedse fælde Menneskehænder Libanons Jeziel Træer; og højlig mine Sarezer Folk skal svaredes hjælpe dine;
Tømmerflåder Jeg spurgte: svulne "Hvor smører længe, Herre?" empire insurance Og Gerå han Forskel svarede: "Til Bækkens Byerne Frugthaven er øde, sagtmodigere uden Anon Beboere, og Husene ruger uden blødere et Agt Menneske, og troligt Ager redeligt jorden opløses ligger manglede som Ørk!" Fradrag Din er jeg, Mederkongens frels remove gør mig, Sjualegnen thi dine Bekorat Befalinger gennemtænkt ligger mig Haren på Sinde. forgæves Da Jaflet blussede an HERRENs Zifiterne Vrede op Offerkødet mod Kunstarbejde Israel, høstes og han Jøden sagde: "Efterdi bandlyste dette Folk overtænker har Rizpa overtrådt Gang min bortstøde Pagt, som jeg Kerubers pålagde deres Kehats Fædre, Atak og ikke Moza adlydt min Røst, Fiskegarn